چنل منیجر چیست؟

هرآنچه در مورد چنل منیجر باید بدانید

چنل منیجر|channel manager

هتل چنل منیجر یا سیستم مدیریت کانال توزیع و فروش در بازار هتلی ایران، این روزها به گوش می رسند، در صورتی که این سیستم هوشمند سال هاست که در صنایع دیگر و در خارج از کشور در صنعت هتلداری و نرم افزار هتل در حال کار می باشد.

در این مطلب سعی داریم تا به همراه هم، این مفهوم و این سیستم را هرچه بیشتر بشناسیم و بررسی دقیقتری نسبت به آن داشته باشیم.

4 موضوع مهم و اساسی در خصوص چنل منیجر

در ابتدا 4 مسئله مهم را بررسی و به توضیح آن میپردازیم و در ادامه به بررسی فصیح تری نسبت به تکنولوژی و کاربرد چنل منیجر، مدیریت کانال فروش و توزیع خواهیم داشت.

1. چنل منیجر در هتلداری چیست؟

سیستم های نرم افزاری در خدمت هتل که به توزیع و مدیریت اطلاعات رزرواسیون هتل برای رسیدن به هدف نهایی یعنی در اختیار قراردادن رزرو آنلاین به میهمانان کمک می کنند و جزو تکنولوژی های به روز در این حیطه به حساب می آید.
این پلتفرم ارتباط آنلاین هتل را با تمامی نماینده فروش و رزرواسیون های آنلاین امکان پذیر می کند.
و در نهایت می توان این موضوع را یادآور شد که یک وب سرویس رزرو هتل و همینطور ای پی آی متمرکز برای داشتن یک وب سرویس هتل داخلی از هتل های تحت پوشش را به ارمغان می آورد.

چنل منیجر در سیستم هتلداری

2. جایگاه نرم افزار چنل منیجر در صنعت هتل داری و ارائه وب سرویس هتل

در صورتی که بخواهیم جایگاه واقعی سیستم مدیریت توزیع و فروش هتل یا همان Hotel Channel Manager را شرح داد می توان آن را به یک حلقه گمشده در فرآیند رزرو آنلاین هتل و اقامتگاه ها تشبیه کرد.
این زیرساخت قوی برای تغییر از فرآیند سنتی به سیستماتیک یک راه حل سودمند و به روز است.
در زمانی که تمامی هتل ها نیاز به ارائه وب سرویس هتل داخلی به همکاران و طرف قرارداد های خود و آژانس ها نیز نیازمند دریافت این وب سرویس هتل متمرکز از هتل های بسیار برای ارتباط آسان تر می باشند، تکنولوژی چنل منیجر به کمک هردو شتافته است.

چنل منیجر هتلداری

3. مزایای استفاده از سیستم هتل چنل منیجر و ارائه وب سرویس هتل

در باب فواید سیستم هتل چنل منیجر می توان ساعت ها صحبت کرد و مطلب ارائه داد اما تنها مواردی که از بهترین مزیت های آن به حساب می آید را ذکر می کنیم.

  • ممکن شدن رزرو 100% آنلاین هتل
  • ارائه و دریافت وب سرویس هتل
  • گذار از عملیات سنتی به سیستماتیک در ارتباط بین هتل و همکاران فروش
  • استفاده بهینه از منابع انسانی در هتل و آژانس ها
  • کاهش هزینه های ارتباطی و نرم افزاری

4. آیا باید از چنل منیجر در هتل استفاده کرد؟

در نهایت این سوال به ذهن هر فردی خطور می کند که چه زمانی نیازمند استفاده از این زیرساخت می باشد؟
درگاه ورود به تکنولوژی روز در ورطه رزرواسیون و وب سرویس هتل, نرم افزار های چنل منیجر هتلی می باشند.
در نتیجه استفاده از آنها نتیجه ای باور نکردنی و 100 ها مزایایی که هتل ها شاید حتی نیاز به آنها رو احساس نکرده باشند را به همراه خواهد آورد.

 مزایای چنل منیجر وی هتل