وی هتل

تامین کننده هتل داخلی

فهرست مطالب

تامین کننده هتل داخلی کیست؟

چنل منیجر و تامین کننده هتل داخلی می‌توانند ارتباط مستقیمی با یکدیگر داشته باشند. در صفحات مختلف سایت درباره چنل‌منیجر، اهمیت آن و وی هتل مقاله‌های متعددی نوشته شده‌است. اگر بخواهیم در این مطلب تعریفی از تامین کننده هتل داخلی داشته باشیم، باید به فرد یا مجموعه‌ای اشاره کنیم که قیمت گذاری اتاق‌های هتل را بر عهده دارد. وقتی نرخ و قیمت تعیین شده برای اتاق‌ها میزان مناسبی داشته باشد، علاوه بر اینکه هتل می‌تواند به میزان زیادی رزرو اتاق‌های خود را افزایش دهد، آژانس‌ها و سایر هتل ها را نیز به سوی خود خواهد کشاند. در منابع ذکر شده است نرخ هتل یعنی هزینه و پولی که برای اسکان یک شب بابت یکی از اتاق های هتل پرداخت می‌شود.

اگر نرخی که برای اسکان یک شب در هتل‌ها، در مقیاس جغرافیایی مانند: شهر، استان یا حتی کشور بسیار مناسب باشد، مشتریان را به سوی خود می‌کشاند. قدرتمند بودن و نفوذ داشتن هتل‌هایی که این نرخ گذاری‌ها را انجام می‌دهند موجب می‌شود، سایر هتل‌ها را نیز با خود همسو و هم کار کنند. عموما این قیمت گذاری‌ها توسط شرکت ها، فروشگاه ها و عرضه‌کننده‌هایی تعیین می‌شود که مورد اطمینان هستند و در صنعت هتلداری جایگاه مطمئنی دارند.

انواع نرخ گذاری برای هتل

اگر وارد موتور‌های جست و جو شوید و از طریق چنل منیجر به دنبال اتاق یک هتل بگردید، با نرخ‌های متفاوتی روبرو خواهید شد. این نرخ‌ها دسته‌‌بندی‌های متفاوت و نام‌های گوناگونی دارند که در این مطلب به ذکر آن‌ها می‌پردازیم:

  • :Pack Rate این نرخ را نرخ استاندارد و بدون تخفیف می‌نامند که در چنل منیجر نیز موجود است. همچنین در سایت هتلداری نیز این نرخ های استاندارد قابل مشاهده هستند. برخی از هتل‌ها این نرخ را با صبحانه در نظر می‌گیرند و برخی فقط هزینه اسکان را به مشتری اعلام کرده و صبحانه‌ای در پکیج در نظر ندارند.
  • Bar Rate: این نرخ سود بیشتری را در بر می گیرد و شامل دو نوع می باشد:
  1. نرخ پویا
  2. نرخ روزانه

نرخ پویا تعداد اتاق ها و میزان اسکان یا میزان اشغال بودن اتاق ها تعیین می گردد. هرچه اتاق های بیشتری از هتل اشغال باشد، نرخ اسکان در اتاق های باقی مانده افزایش می یابد.

نرخ روزانه نیز براساس تعطیلی ها و ایام هفته تعیین می گردد. 

  • نرخ غیر قابل استرداد: این میزان نرخ اتاق‌ها را از میزان Pack Rate پایین‌تر در نظر می‌گیرند و در واقع یک نرخ تخفیف است. البته با این شرط که اجازه لغو رزرو برای مسافر وجود ندارد و در صورت لغو رزرو، همه هزینه اتاق به مشتری بازگردانده نمی‌شود.
  • نرخ لحظه آخری: این نرخ توسط مدیر هتل وقتی تنها یک اتاق برای رزرو باقی مانده باشد، تعیین می‌شود تا مشتری را جذب نماید.
  • Los Rate: نرخ برای اقامت‌های طولانی در هتل تعیین می‌شود و هرچه مسافر یا گردشگر اقامت طولانی‌تری داشته باشد، هزینه کمتری برای اتاق پرداخت خواهد کرد.
  • نرخ خانواده: در صورتی که اتاقی را برای اقامتی خانوادگی بخواهید و نیاز به تشک اضافی داشته باشید، در این گروه قرار خواهید گرفت.

نرخ‌های هتل شامل انواع دیگری نیز می‌شود که شامل: نرخ شرکت، نرخ گروهی، نرخ مکمل، نرخ تبلیغاتی و غیره می باشد.

ارتباط چنل منیجر با تامین کننده هتل داخلی

چنل منیجر خدمات، قیمت‌ها و امکانات هتل‌ها را به صورت سیستم رزرواسیون مرکزی (سی آر اس) در اختیار آژانس‌ها، مشتریان و سایر کانال‌ها قرار می‌دهد. انواع نرخ‌هایی که ذکر گردید بر روی چنل منیجر نمایش داده می‌شوند و به راحتی توسط هتل‌ها قابل تغییر هستند. چنل منیجر وی هتل این امکان را دارد تا به صورت کاملا فوری و آنلاین تغییرات قیمت را نمایش دهد. به طور مثال اگر تامین کننده هتل داخلی، نرخ پویا را برای روزهای شنبه الی چهارشنبه ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته باشد؛ با نزدیک شدن به آخر هفته قیمت بر روی چنل منیجر تغییر پیدا کرده و به تمام کانال‌ها ارسال می‌شود. به این ترتیب با سرعت زیادی آژانس‌ها از تغییر قیمت اتاق‌ها در آخر هفته خبردار می‌شوند.

logmework135

logmework135

مطالب مرتبط

با آخرین بروزرسانی ها در صنعت هتلداری درجریان باشید

وی هتل (Vhotel) چیست؟

وی هتل زیرساختی بومی و به روز! ممکن است تا به امروز با اصطلاح چنل منیجر هتل Hotel channel manager  و همینطور سیستم رزواسیون مرکزی Hotel CRS آشنا … ادامه مطلب